Monday 7 March 2011

Mirul kena ranjit...

7 march 2010
11.30pagi

hari ni entah mane datangnye plan setan aku dan kengkawan nak meranjit si mirul ni..almaklumlah die baru bwak motor die dari penang..125z tu kan..so keje keje jahat pun tercetuslah..mula mula tu ingat nak main main je..pastu camne out of no where terjebak la sampai time rehat pulak..


camni le rupe bentuk moto yang kena ranjit tadi..hehe

ha..ni le dye mirul..orang yg kena ranjit td..tp yg ni da ceria dah sebab motonye da jumpe..

ha..camni le ceritenye..td sblum masuk kelas fizik aku, solehuddin, mirul (dak kena ranjit) ngan daus duduk la kat bangku rehat jap..tup tup si mirul tuh tido pulAK lah haih..dah tu kunci motor pulak letak merata je..aku pun entah camne dapat idea bernas ambik kunci motor die..then aku bagi la kat solehuddin..

bile dah masuk kat dalam kelas dalam lebih kurang dekat sejam jugak la..si mirul ni baru menggelabah cari kunci motor die..merata alam jugak lah die ni cari..tak jumpe jumpe dah...muke usah cakap lah..nak menangis pun ade..haha..serius lawak..ye lah..ari pertama bawak masuk motor dalam poli dan dan tu jugak la dye nak ilang pulak..

dah tu habis je kelas si mirul ni pun pegi la cari kat tempAT die tido tadi..jenuh tertonggeng cari tak jugak jumpe..kami dah gelak gelak dah kat belakang..yang si solehuddin pulak buat la muke tak bersalah die ckp cumni "kamu letak kat mane"..yang si daus pulak suh la mirul ni p jumpe JHEP..adoii..masalah besar ni..yang si mirul ni mukenye dah cum biawak komodo da aku tengok..

kawan aku lagi sorang iaitu aswad ditugaskan untuk alih motor si mirul ni letak kat tempat laen untuk menampakkan yg motor si mirul ni kena samun..haha..drama bermula..mirul dengan muka redha nye ajak pegi makan..dia kate lepas makan t baru p jumpe JHEP..ok p lah makan...si mirul ni pegi dulu..aku pegi kemudian.then aku pun dengan rase tak bersalahnye call la si mirul ni dengan nada terkejutnye ckp motor die dah lesap..apa lagi..macam lipas kudung mirul sampai kat tempat motor tu..

mirul da tepuk dahi dah...motor ilang..malang betol nasib ko...nasib lah dapat kawan macam kami..haha..then babak seterusnye..di kedai makan...ha..kan sinilah motor mirul dikembalikan dengan selamat dan jayanye oleh aswad setelah sekian lame mencari...sebelum tuh sempat telifon mak dye dulu..ingat nak bgtau pasal moto ilang..kami pun da takot jugak lah kan...tup tup kang mak die dari penang dtg ipoh plak..laki satu hal plak kan..da la ranjit anak orang..haha

ok..moral of the story..jgn le letak barang berharga anda merata rata sebab budak dka1b termasuklah aku ni ha pantang tengoknye..panjang je tngan tu nak ngambik..renung renungkan dan selamat beramal...wassalam

No comments:

Post a Comment